1ste dag Amsterdam-St. Petersburg - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van daveenjacqueline - WaarBenJij.nu 1ste dag Amsterdam-St. Petersburg - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van daveenjacqueline - WaarBenJij.nu

1ste dag Amsterdam-St. Petersburg

06 Maart 2016 | Rusland, Sint-Petersburg

Na maanden van voorbereiden en iedereen nog snel even gedag te hebben gezegd zijn we vandaag eindelijk vertrokken. Gek idee om nu weg te gaan, na alle voorbereidingen is het zover. We hebben zoveel spullen bij ons dat zelfs niet alles paste ;p

Tussen een vlucht vol met Russische schoolklassen val je als twee Nederlanders op. Na een praatje met de crew kregen we halverwege de reis twee kleine flesjes wijn en zakjes nootjes in een zakje, "voor in de trein" was de boodschap!
Na een prima vlucht van een kleine drie uur, waren we op de plaats van bestemming, St. Petersburg. Iedereen vroeg ons hoe lang het vliegen was en waren verbaasd dat het drie uur was, het is ongeveer 2300km.

We zijn door iemand opgehaald en bij het hotel afgezet. Tussen landen en aankomst in het hotel zat maar een uur, heerlijk zo'n klein vliegveld.

De stad voelt op het eerste gezicht als een combinatie tussen Parijs en Stockholm. Inmiddels is het 19h lokale tijd en zijn we toe aan een hapje eten. Op de hoek van de straat zit een restaurant, na een heerlijk hapje eten zijn we snel ons mandje ingedoken. Morgen meer.....

• 07 Maart 2016 - 19:55

Nico En Mieke:

Prachtige foto's het begin van een fantastische reis.
    We blijven trouwe volgers

Actief sinds 13 Nov. 2015